2007/03/09

Matematikan IKTak erabili

Antonio Pérez Sanz, Matematikako irakaslea Sestaoko Berritzegunean egon da. Madrileko Salvador Dalí Institutuko partaide honek, Santiago Fernandezen galderei erantzuten saiatu da:
  • Nola erabili IKTak matematikako klasean?
  • Ze eragin du curriculumean?
  • Irakasleak prestakuntza berezia behar al du?
Labur eta zehatz erantzun du Antoniok. Begira bestela!



Erreferentzi bat ere irakurri dezakezu Ikasvlogean
Elkarrizketaren testua irakurri dezakezu Googleren dokumentuetan

2007/03/08

Martxoak 8: ametsa eta egia

Amparo Tomerekin amets egiten hasi eta gero, zapatak ipinita, bidean ibiltzen hasiko gara. Bartzelonako Balorreen Hezkuntza programako arduradunak hitz lauz esaten digu.
Eskola (eta gizarte hobeago bat) pentsatuko dugu, jarraian egiten hasteko.

Martxoaren 8a: Reyitaren istorioa

Gaur ospatzeko eguna bada ere, hausnarkeka egiteko ere une aproposa da. Ahaztu edota ezezagunak izan diren emakumeen istoriak entzuteko momentua hain zuzen ere.
Gure eskolan egunari irudiak jartzeko El viaje de Reyita izeneko istorioa aukeratu dugu.

Bizitrebezien promozioa

Naro Foroaren barruan, Bizitzarako Trebezien promoziorako programak parte garrantzitsua hartu zuen. Hona hemen programaren promoziorako bideo laburra. Iraupena: 4:08

Naro foroaren aurkezpena hezkuntzan

Neli Zaitegi, Elkarbizitzarako trebezien programaren arduradun bezala, NARO foroaren aurkezpena egiten du.Iraupena 5:50

Mari Jose Urruzola pertsona bezala

Mari Jose Urruzolari beste galdera bat egin genion Naro Foroaren materialetarako: Zer egin pertsona mailan?
Bere erantzuna zehatza eta oparoa da era berean. Ez galdu detailerik ere, bere gogoetak merezi du eta. Iraupena: 11:47

Mari Jose Urruzolaren irakatsiak

Martxoaren 8an Mari Jose Urruzolaren hitzak berebiziko oihartzuna daukate: urtero urtero
  • bere proposamenak,
  • bere azterketa zorrotzak eta
  • bere irakatsiak
jaso ohi dugu, emakumearen egoera hobetzeko eta gizon nahiz emakumeak zoriontsuago izateko, gizarte osoa "humanoagoa" bihurtzeko.
Naro foroaren materialetan ekarpen garrantzitsu hau utzi zigun: zer egin dezakegu hezkuntzako profesionalak? Hona hemen bere aholkuak:

Iraupena: 6:17

Martxoak 8an Amparo Tomerekin

Amparo Tomé Bartzelonako Udaletxo Balorren Hezkuntza programaren arduradunak, bizitzarako trebezien ikuspuntua aberasten du.
NARO foroaren barruan egin zen, 2005. urtean. Amparorekin batera, beste emakumeren iritziak eta proposamenak bildu ziren eztabaida piztu eta bultzatzeko. Iraupena 8:48

Martxoak 8: hezkuntzan zer egin?

Txaro Arteagak Hezkuntza esparruan zer egin daiteke azaltzen du, argi eta labur.
Bideo xume hau (7 minutu) NARO foroaren barruan egin zen. Hezkuntzako materialetan sortu zen 2005. urtean. Zenbait emakumeren iritziak eta proposamenak bildu ziren eztabaida piztu eta bultzatzeko. Iraupena 7:54

Emakumearen egoera Martxoak 8an

Txaro Arteaga, Emakundeko zuzendari ohiak, emakumearen egoera aztertzen du elkarrizketa labur honetan.
NARO foroaren Hezkuntzako materialetan egin zen material hau 2005. urtean; Zenbait emakumeren iritziak eta proposamenak bildu ziren eztabaida piztu eta bultzatzeko. Iraupena 5:01

Gai honen inguruan, bideo guztiak ikusi daitezke Google Videon

2007/03/07

Asertibitatea morala eta kognizioaren batuketa

Manuel Segurak asertibitatea erdibidean marrazten du:
  • inibizioa eta agresibitatearen artea,
  • juztizia eta efikaziaren batuketa bezala ulertzen du.
Bere MSC azaltzeko laugarren zatia da.
Beste guztiak ikusi ahal izateko MCS kanal osoa aukeratu

2007/03/06

Elexalden bideo digitalarekin lanean

Elexalde BHIn, hau da Galdakaoko bigarren hezkuntzako institutoan, bideoekin lan egin nahi dute. Eta era erosoagoan ikusi eta erabili ahal izateko, dauzkaten bideo interesgarri guztiak, digitalizatzen hasi dira. Jesús de Blas, Premia arduradunak, kontatzen digu nola egiten duten. Iraupena 1:30

Jesusen esandakoak Googleren Dokumentuetan irakurri dezakezu ere!

2007/03/05

CEPA GERNIKA-LUMO: Argarkigintza digitala


Gernika-Lumoko Helduen Heziketaren Ikastetxean Taller de Fotografía digital izeneko modulua egiten ari gara ikasturte honetan. Hauek dira, besteak beste, landuko diren edukinak:

1. Atala: Irudi digitalaren iturriak
  • Internet
  • Eskanerra
  • Argazki kamera
2. Atala: Argazkien trataera
  • Zenbait teknikak:
    • Argazkien tamainu aldatzea
    • Begi gorriak kentzea
    • Argazkiak akuarela bihurtzea
    • Argazkiak irudi bihurtzea
    • Argazkiekin muntaiak egitea
    • ...
3. Atala: Argazkien erabilpena
  • Argazkiak Internet sarean kokatzea
  • Muntaiak egitea: soinua eta irudia
  • Argazki album bilduma birtualak eratzea
Egiten ari garen guztiaren berri emateko eta ikasleek etxean prakikatzeko aukera izan dezaten, Utilización de la imagen digital izeneko blogean ipintzen ari gara erabilitako teknikak eta lanak.

Bizikidetza lantzeko-zaintzeko bideoak

Sopelako eta Gallartako institutuetan bideo bana egin dute Bizikidetza hobetzeko. Pentsatuz eta gogoeta eginez ikasi badezakegu,
  • gure rolak ikusiz (antzeztuz eta gugandik urrunduz)
  • eta beste posible batzuk jokatuz (role-playing)
ikusi eta ikasi egiten dugu. Eta horri gutxi balitz, Bizikidetzako programa batetan landuz gero... denok hobeto biziko gara zalantzarik gabe. Animatu zaitezte eta zeuek ere (bideoekin egiten duten bezala gutxienez) etxeko lanetan parte hartu!
Gallartako Bideoa: Gazte Bizitza 3:01

Sopelako Bideoa: Tareas Compartidas 2:59

Bideo gehiago eta proposamen ugari Bizikidetzaren Blogean dauzkazu