2007/02/24

Aniztasunean Elkarrekin Bizi Elena Martinekin

Elena Martin, psikologia katedraduna, eta Madrileko Unibertsitate Autonomoan (UAM) Hezkuntzaren Psikologiaren irakaslea, Barakaldoko Berritzegunearen jardunaldi pedagogikoetan parte hartu zuen.
Errealitate gatazkatsu batean aurrera egiteko giltzak eskatu zizkioten antolatzaileek.
Eta berak izenburu honekin "Trabajar desde la Diversidad, avanzar en la convivencia" aurkezpen bikaina egin zuen, hemen ikus dezakezuenez. Iraupena ordu bat gutxi gora behera.

B04ren beste bideoak ikusgai daude Googleren Bideo zerbitzarietan.

2007/02/23

NORBERAREN EZAGUTZA BULTZATUKO DUEN IHARDUERA

Ondoko adibide honetan, teknologia berrien erabilpenak, ikasle bakoitzak bere buruari buruz duen irudia eta informazioa eskuratzeko aukera ematen digu.
Bide batez, ordenadorearekiko oinarrizko prozedurak, modu atsegin batez, menperatzeko aukera izango dugu.

2007/02/22

MCS 4 bolada psiko-pedagogikoak

Manuel Segurak azken 20 urteetako psiko-pedagogi arloan egon diren ekarpenak, lau boladatan biltzen ditu. Aurreko bien osagarria da:
Oraingoan banan banan deskribatzen ditu:
  1. Pentsatzen ikastea (Lipman, Feurstein, Gardner, Harvardeko Unibertsitatearena, de Bono)
  2. Giza Trebezien Garapena
  3. Golemanen Emoziozko Adimena
  4. Balore Moralen Hezkuntza


GETXOKO GEROA IKASTOLAN, IKASLEEK EGINIKO IPUINAK

Ikasleak, multimedia esparruko baliabideak eta eurek eginiko ekoizpenak, erreztasunez menperatu ahal izateko, zein, ematen den prozesuan benetako partaideak izatea lortzeko, gutxiengo abilezi batzuetan trebatu behar dira. Adibidez:
1.- Mikrofono edota kamara baten aurrean hitz egiteko gai izan behar dira
2.- Transmititzen duten informazioaren denboralizazioaren jabe izan behar dira ulergarria izan dadin
3.- Ordenadorea, euren lanaren laguntzailea eta tresna izatea, informazioa(testuak, etab.)egiterakoan

Guk, lehenengo fase batean, ipuin errazak erabiltzen ditugu(eurek sortuak)hau guztia landu ahal izateko.
Hona hemen adibide bat.

MCS hezkuntzan 4 bolada izan dira

Manuel Segurak azken urteetako teoria eta ekarpenin garrantzitsuenak 4 bolada ezberdinetan elkartzen ditu. Jarraian zehatzago aipatuko dituen arren, bideo hoentan sarrera orokor bat egiten du, "Cuatro Oleadas" delakoak ezagutzeko:
  • Pentsatzen ikastea (Lipman, Feurstein, Gardner, Harvardeko Unibertsitatearena, de Bono)
  • Golemanen Emoziozko Adimena
  • Balore Moralen Hezkuntza
Baina laugarrena non dago? Laugarrena bere ustez, beste guztiak ahalbideratuko dituena da: Giza-trebezien Garapenarekin etorriko dena. Iraupena 9:28

MCS Gizarte Gaitasunen Eredua

MSC zera da: Modelo de Competencia Social, nik nire kabuz, Gizarte Gaitasunen Eredu bezala bateatu dudana. Oker banago jakinarazi iezadazue.
Baina niretzat funtsezkoena zera da: Manuel Segurak ematen duen ikuspegi orokor integratzailea gaitasun guzti hauetaz. Horregatik Eredu izatearen garrantzia.
Leioako Mertzedarien prestakuntza ekintza batetan grabatuta dago eta oso mamitsua delakoan, zati ezberdinetan argitaratzen joango naiz. Denon hobekuntzarako delakoan:
  • pertsonal mailan, gogeta eragiten dizulako
  • teori mailan, zenbait ikuspegiren integrazioa eroso egiten duelako eta
  • pedagogi arloan ere, azken 20 urteetako teoriak berrikusten dituelako.
Hona hemen lehen zatia: Ereduaren sarrera orokorra. Iraupena 11:39

2007/02/21

Eskarmentu handiko emakumeak

Epatopaketan, Bilbon egin diren Pertsona Helduen Topaketetan, eskarmentu handiko pertsonak parte hartu zuten. Aguraineko
* Paulo Freire nagusien ikastetxea eta
* emakumeen taldearen arteko
elkarlanaren fruitua aurkezten dute. Bi emakumeon artean sekulako klasea eman ziguten denori, ikasteko moduko ikasgaia: apaltasunez, bigunkiro, baina egi borobilak esaten dituzte, ordu laurden mamitsu honetan. Ez galdu esaldi bat ere ez!

2007/02/19

LifeLong Learning Carlos Castañoren ikuspegitik

Bizitza osoan ikasten omen gaude; bestela hilik egongo ginateke. Beste hitz bztzuekin, Carlos Castañok LifeLong Learning edo Ikasten Bizitzaosoan Zehar (barkatu itzulpen baldar hau), kokatzen digu lau kuadrantetan. Hitzaldi hau Leioan 2006.ko abenduan ospatu zen Elearning2 nazioarteko kongresuan.